gel0Ra JiwA~ kerana-Mu Ya Allah..Ya Rahman...Ya Rahim..




 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..



Ya Rabb,
Aku cuma insan biasa yang sentiasa bergelora jiwanya...
kadang-kadang jiwa ini tertawan dengan perkara yang belum halal 
baginya..ampun kan aku Ya Tuhan ku...
aku cuma hamba-Mu yangh normal..yang biasa..
seperti hamba-hamba Mu yang lain..
cuma aku terkadang lalai dengan duniawi-Mu ini..

Ya Allah,
ampun aku..sekiranya aku tidak menjadi hamba-Mu yang baik..
bantulah aku untuk terus istiqamah dalam 
perjuangan ku ini Ya Rabb...

Alhamdulillah..terima kasih atas segala
nikmat..limpah kurnia yang Engkau berikan..
segalanya tidak mungkin terbalas...
cuma dengan sekelumit Alhamdulillah dari hati yang Engkau
ciptakan ini...




Ya Allah..adakah normal bagi setiap orang untuk berasa begini???
rase untuk berkahwin??untuk berkeluarga??
ehmm...sejak akhir2 nie rse tu datang lagi..
np eqah oii??dah tak sabar ke??
bukan cm tu ehhh..ntah lah kan...
bile tgk orng2 lain ad anak..baby yg chomey2...rase nak kahwin tu makin membuak2..
knp ye??
teringn rase nye ntok ade ank sendiri..Ya Allah...
mesti seronok kan...

Lepas tu kalau tengok plak orng lain kahwin..nikah...
Ya ALLAH...Tuhan jep yang tau cane hati nie rase,,nak sangat2 cm tu..
tapi kadang2 kawan2..sahabat tak bg smangat..macm menjatuhkan adlah,,,
tapi eqah fhm..eqah tau..
dorang nak eqah berjaya dulukan...??dorang takut eqah lalai
ngan sume bende yang belum tentu bagus buat eqah..

eqah tau korang syang eqah..tapi eqah cme perlukan semngat dan galakan
daripda korang..tu je..hmmm...
bile prasaan tu menjelma..datang n muncul lagi..
eqah cme mampu istghifar banyak2 je..n istikharah..
ALHAMDULILLAH..lepas tu sume nye okay..
betul lah orng cakap..kalau ade rse cm tu..
istghifar bnyk2..wat istikharah byk2..
insyaAllah..Tuhan tunjuk kan jalannye...


terima kasih YA ALLAH atas kehidupan ini...


Semoga ALLAH merahmati Kamu ヅ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan